Cześć!
Czasami przychodzi taki moment, kiedy trzeba odpuścić. Kiedy jakiś projekt sprawiał dużo radości i satysfakcji, ale przyszedł ten czas, kiedy czujesz się wypalona. Masz tak czasem?
Niestety, mimo sporego zainteresowania płatnym newsletterem, zbyt mało osób zdecydowało się na jego subskrypcję, by środki te mogły choć w połowie pokryć koszty, które ponoszę w związku z jego prowadzeniem. Wiem też, że na rynku VA jest już spora konkurencja jeśli chodzi o materiały branżowe. Są też osoby, które są bardziej przebojowe niż ja, które lubią promować się w social mediach, prowadzą webinary, publikują nowe materiały i są świetne w tym, co robią i od samego początku im kibicuję. :)
Takimi osobami jest choćby Dorota Mroczek, która niedawno wydała swojego e-booka, czy Małgosia Łapiuk, u której możesz się zapisać na mini-kurs o zawodzie wirtualnej asystentki tutaj. :)
Dla mnie przyszedł ten moment, kiedy odsuwam się w cień i rezygnuję z prowadzenia regularnego newslettera. I jest mi z tą decyzją bardzo dobrze. :) To czas by znaleźć nowy projekt, który mnie tak samo zafascynuje i wciągnie na kolejne 2-3 lata. :)
Jeśli więc opłaciłaś subskrypcję na 3 lub 6 miesięcy, to spokojnie – w przyszłym tygodniu skontaktuję się z Tobą mailowo i zlecę zwrot środków za pozostałe maile, które nie zostaną już wysłane.
Jednocześnie chciałam podziękować za to, że byłaś ze mną przez te miesiące, że z zainteresowaniem otwierałaś maile ode mnie i że zdecydowałaś się zainwestować w płatną wersję newslettera. Być może spotkamy się jeszcze przy innym projekcie. Kto wie? :)
A poniżej ostatni mail premium, który przygotowałam.
Jak poprawić swoją produktywność, gdy pracujesz w domu?
Nie masz czasem wrażenia, że czas przeznaczony na pracę przecieka Ci przez palce?
A zadania mnożą się i głowa Ci od tego puchnie?
Czujesz się wyczerpana i przytłoczona ich ilością?
Masz wrażenie, że nie ogarniasz, choć jako wirtualna asystentka powinnaś być super hiper zorganizowana?
Nie martw się, też mi się to zdarza. I powiem Ci więcej – jest na to sposób. Choć praca w domu i bycie swoim własnym szefem bywa trudne, możesz wprowadzić kilka usprawnień, które podniosą poziom Twojej produktywności.
Oto one:
- stwórz plan dnia dopasowany do swoich potrzeb,
- zaczynaj dzień od nawyków, które pozytywnie Cię nastrajają,
- stwórz sobie miejsce przeznaczone jedynie do pracy,
- rób przerwy i odchodź w tym czasie od komputera,
- spróbuj pracy w blokach czasowych — wyznacz sobie czas na wykonywanie podobnych zadań lub zadań dla jednego klienta,
- korzystaj z narzędzi usprawniających pracę,
- wyłącz powiadomienia w telefonie, a najlepiej miej go poza zasięgiem ręki,
- zadbaj o swoje potrzeby,
- na koniec pracy stwórz rutynę, która pozwoli Ci mentalnie “wyjść z pracy”.
Więcej na ten temat przeczytasz na blogu pewnej amerykańskiej WA => KLIK.
Jak dopasować biznes do życia, a nie odwrotnie?
Czujesz się czasem oszukana, bo nie tak wyobrażałaś sobie prowadzenie własnego biznesu jako wirtualna asystentka?
Masz momentami ochotę uciec z powrotem na etat i mieć święty spokój?
LifeGeek twierdzi, że: “budowanie biznesu zgodnego z tobą i produktywna, mądra praca jest możliwa już teraz – nawet na samym początku, pod warunkiem, że połączysz biznesowe i prywatne planowanie, dbając o 4 najważniejsze obszary życia.”
Posłuchaj odcinka jej podcastu, w którym podpowiada jak dopasować biznes do życia, a nie odwrotnie => KLIK
Jak stworzyć swoje portfolio?
Jeśli jesteś wirtualną asystentką, która:
- buduje strony www,
- tworzy grafiki,
- pisze teksty,
to warto byś pomyślała o stworzeniu portfolio, które możesz zaprezentować swoim potencjalnym klientom.
Kilka przydatnych rad na ten temat znajdziesz u Geekcat => KLIK.
Przede wszystkim pamiętaj o:
1. Wybraniu odpowiedniej formy prezentacji swoich dotychczasowych prac.
2. Zdecydowaniu gdzie te prace będziesz chciała prezentować – opcji jest wiele: od własnego bloga na WordPressie po profesjonalne portfolio na Behance.
3. Wyborze projektów, które będziesz chciała zaprezentować szerszej publiczności – takich, które zapewnią Ci zlecenia.
4. Spójności z branżą, do której celujesz z pracami, elementach takich jak dane kontaktowe czy opisy projektów – niby rzecz oczywista, a sporo osób o nich zapomina.
5. Aktualizacji swojego portfolio, bo przecież cały czas się rozwijasz, co nie? :)
Jak stworzyć stronę www przyjazną użytkownikom?
Jeśli budujesz strony dla klientów lub chcesz stworzyć swoją własną witrynę www, to koniecznie przeczytaj ten artykuł od Sprawny.Marketing => KLIK.
Dowiesz się z niego:
- czym jest UI, UX i SEO, oraz
- dlaczego te 3 obszary są tak ważne przy budowaniu strony przyjaznej użytkownikom.
Jak budować markę osobistą?
Budowanie marki osobistej to proces, który powinnaś zacząć… już na studiach. I nie mam tu na myśli dbania o dobre oceny i obronę pracy magisterskiej na 5. To nawiązywanie relacji z osobami, które mogą się przyczynić do rozwoju Twojej kariery, to udzielanie się na grupach dyskusyjnych, które są spójne z branżą, która Cię interesuje. To nauka, że tak brzydko to nazwę, “sprzedawania siebie” na pierwszych rozmowach kwalifikacyjnych do pracy.
Dlaczego i jak budować swoją markę oraz jakimi kanałami w mediach społecznościowych to robić?
Wprawdzie w tym nagraniu Paweł Tkaczyk mówi o budowaniu marki osobistej na rynku pracy, ale możesz spokojnie wykorzystać jego wskazówki, budując swoją markę wirtualnej asystentki.
Trendy marketingowe 2022 r.
Zastanawiasz się co przyniesie rok 2022 r.? Jak zmieni się biznes on-line i na co trzeba będzie zwracać uwagę, aby wciąż skutecznie zdobywać klientów?
Zapoznaj się z przewidywaniami trendów w marketingu 15 ekspertów z branży => KLIK
Książkowe hity i kity
Lubisz czytać? Bo ja bardzo. Mój czytnik e-booków pęka w szwach. Ostatnio na tapet poszła “Opowieść podręcznej” Margaret Atwood. Obejrzałam serial na Netflixie i byłoby mi wstyd, gdybym nie nadrobiła książki. :)
Może kiedyś sama zrobię listę czytelniczych hitów i kitów, ale tymczasem podrzucam Ci takie zestawienie od Agnieszki Skupieńskiej => KLIK.
Może wybierzesz jakąś ciekawą pozycję dla siebie lub ustrzeżesz się przed nieudanym zakupem. ;)