#94: 03.12.2021 r. Czy wiesz jak podnosić ceny klientom?
Cześć !
Pamiętasz, że jakiś czas temu wspominałam Ci o moich planach dotyczących płatnego newslettera? Jestem bardzo mile zaskoczona, ponieważ wiele osób zgłosiło chęć dalszego otrzymywania maili, nawet odpłatnie.
Skąd decyzja o wersji płatnej? Ponieważ dotychczas wszystkie koszty związane z przygotowywaniem i wysyłką maili ponosiłam z własnej kieszeni. Obecnie moja lista mailingowa jest już na tyle duża, że bezpłatna wersja MailerLite zwyczajnie nie wystarczyła i musiałam wejść na wyższy (czyt. płatny) pakiet. Dodatkowo przejrzenie i wybranie odpowiednich treści, napisanie ich, sprawdzenie literówek – zajmuje czas, który mogłabym przeznaczyć na pracę dla klientów. A zresztą co ja się tłumaczę? :) Wiesz, jak jest.
Jednocześnie przygotowywanie tych treści sprawia mi mnóstwo satysfakcji i cieszy każdy mail, który otrzymuję jako feedback, że “Zielińska, robisz dobrą robotę!” :) Więc o rezygnacji z wysyłki newsletterów nie było mowy! I trzeba było znaleźć inne rozwiązanie, które by mnie trochę odciążyło finansowo.
Więc wreszcie jest. :) Dopracowałam całą koncepcję i z przyjemnością informuję, że już możesz dołączyć do listy osób, które będą otrzymywać wypasione płatne newslettery na temat prowadzenia biznesu, marketingu i life- oraz businesshacków.
Będę wyszukiwać dla Ciebie w sieci naprawdę smakowite kąski, które pomogą Ci się rozwijać. Dodatkowo, jak wcześniej, będę też dzieliła się swoją wiedzą. I jeśli choć raz odpisałaś na któregoś z moich maili z jakimkolwiek pytaniem, to wiesz dobrze, że staram się jak najlepiej pomóc i podpowiedzieć. I to niech będzie tą wartością dodaną do moich newsletterów. :)
Dodatkowo następne maile będą dłuższe, zmienią też oprawę graficzną i prawdopodobnie pojawią się dodatkowe sekcje. Ale nad tymi ostatnimi jeszcze pracuję. :>
Jak bezstresowo podnieść ceny klientom?
Zbliża się koniec roku. To idealny moment do podniesienia cen swoim klientom — zwłaszcza biorąc pod uwagę szalejącą inflację oraz “korzyści”, jakie nam przedsiębiorcom zafundował rząd w ramach Nowego Ładu. ;)
Wiesz jak to robić możliwie bezboleśnie? Planujesz podwyżki, prawda? :) Jeśli się ich obawiasz, przeczytaj najpierw ten materiał Jacka Kłosińskiego => KLIK
Dowiesz się z niego:
- jak przepracować swoje obawy i przekonania związane z podnoszeniem cen,
- dlaczego w ogóle powinnaś podnosić ceny klientom,
- jak strategicznie przeprowadzić podwyżkę, by klienci nie odeszli,
- jak przekazać klientom informację o wzroście cen,
- co zrobić, gdy klient reaguje negatywnie.
Zadanie dla Ciebie: zaplanuj sobie, że od stycznia 2022 r. podniesiesz ceny przynajmniej wybranym klientom. Lub wszystkim.
Czy jesteś multitaskerką?
Sprawdź, czy masz podzielną uwagę i potrafisz robić więcej niż jedną rzecz w tym samym czasie.
Teoretycznie mit o tym, że multitasking istnieje, został obalony. Stwierdzono, że nie potrafimy się skupiać na wykonywaniu kilku rzeczy naraz.
Jednak najnowsze badania pokazują, że są wyjątki. Podobno istnieje ok. 2-3% ludzi, którzy posiadają zdolność prawdziwego skupiania się na wielu rzeczach jednocześnie.
Chcesz się dowiedzieć, czy należysz do tej małej grupy? Koniecznie wykonaj test przedstawiony w filmie poniżej. Jeśli chcesz, podeślij mi wynik — wymienimy się spostrzeżeniami. :)
Co możesz zrobić, aby Twoja kariera się rozwijała?
Nie wiem jak Ty, ale ja działając jako freelancerka od ponad 4 lat, nauczyłam się dużo więcej niż wcześniej na studiach, czy pracując na etacie.
We freelansie cudowne jest to, że sama sobie jesteś sterem, żeglarzem i okrętem. Jednocześnie wymaga to nieustannego rozwoju, który gwarantuje Ci sukces Twoich działań.
Sprawdź 5 sposobów, które pomogą Twojej karierze => KLIK
W skrócie:
- poznaj i rozwijaj swoje mocne strony,
- szukaj inspirujących i wspierających ludzi,
- zbieraj pozytywne opinie klientów,
- analizuj i weryfikuj swoje działania,
- zadbaj o to, by nie wypalić się zawodowo.
Jak planować treści do social mediów w okresie świątecznym?
Grudzień to zdecydowanie czas, gdy w mediach społecznościowych dominują posty i grafiki z akcentami zimowo – świątecznymi.
Jakie treści najlepiej publikować i jakie cele założyć sobie na ten czas?
Przeczytaj wpis Joanny Ceplin => KLIK
Znajdziesz w nim oprócz tego 6 inspiracji na posty oraz grafiki do edycji w programie Canva.
Dodatkowo kilka rad na temat tworzenia treści do mediów społecznościowych:
- twórz treści partiami, znajdź czas na to, aby zaplanować teksty na cały miesiąc,
- do tekstów od razu twórz odpowiednie grafiki,
- komplet materiału na dany dzień zaplanuj w kalendarzu publikacji,
- jeśli tworzysz różne formaty: grafiki, animacje, wideo, tak zaplanuj działania, aby za jednym razem stworzyć wszystkie grafiki, a innym wszystkie materiały wideo.
Jak znaleźć dobrą pracę w marketingu?
Jeśli potrzebujesz zmiany i szukasz ciekawej pracy w marketingu, zajrzyj na Jobboard. To platforma uruchomiona przez Sprawny Marketing, na której wciąż przybywa ofert pracy, a większość z nich jest całkowicie zdalna.
Marketing to Twój konik? Koniecznie sprawdź, czy nie ma tam ogłoszenia, które Cię zainteresuje.
Przy okazji zerknij na reklamę portalu na YouTube, bo fajna. :)
A jeżeli chcesz nauczyć się robić kreatywne grafiki w Canva…
… koniecznie zaobserwuj na Instagramie @grafikadlalaika.
U Angeliki znajdziesz mnóstwo rad i tutoriali, jak tworzyć ciekawe grafiki i wyróżnić się na Instagramie.
17.12.2021 r. [ALM PREMIUM] Ogarnij swoją Asanę
Cześć !
Zanim przejdziemy do tematów biznesowych, dziś chciałam Ci zdradzić mój sposób na stres. Kiedy szukam ukojenia i wyciszenia galopujących myśli, sięgam po kartkę, ołówek, cienkopisy i rysuję mandale.
Wiesz, czym są mandale?
Mandala to symbol wywodzący się z dawnej tradycji indyjskiej.
To harmonijne połączenie kwadratu i koła jest przez wielu traktowane jako symbol ludzkiego życia. Człowiek jest tu środkiem świata, który go otacza. To także koło życia oraz symbol doskonałości i pełnej harmonii.
W naszej kulturze spopularyzował je wybitny psychiatra – Carl Gustav Jung. Jego zdaniem spontaniczne wykonanie mandali zdradza sporo na temat formy psychicznej jej autora.
Wzory mandali do kolorowania możesz kupić lub wydrukować z internetu, ale warto spróbować również samodzielnie je narysować.
Jeśli czujesz, że takie zajęcie to coś dla Ciebie, to spróbuj koniecznie. Samodzielne rysowanie lub kolorowanie mandali:
- rozwija wyobraźnię,
- polepsza koncentrację,
- wycisza,
- działa relaksująco,
- pomaga w lepszym wyrażaniu myśli.
A teraz kilka wartościowych kąsków z sieci, które pomogą Ci lepiej ogarnąć Twój biznes.
Przydatna wskazówka – listę z zadaniami do wykonania miej w jednym miejscu
Pracując z wieloma klientami i dbając o swój własny biznes mamy wiele zadań do wykonania. Do tego dochodzą jeszcze obowiązki domowe, sprawy prywatne itp. Gdybyś chciała to wszystko spamiętać, pękłaby Ci głowa.
Nie masz czasem wrażenia, że jak sobie zapiszesz, co masz do zrobienia, to jesteś spokojniejsza i życie wydaje Ci się proste? A jeśli tego nie zrobisz, to w Twojej głowie panuje chaos?
Ten chaos to są właśnie otwarte pętle, o których pisze David Allen w swojej książce Getting Things Done. To one powodują, że nasza produktywność leży i kwiczy, a czas przecieka przez palce.
Czym są otwarte pętle? To sprawy, które są w Twojej głowie, o których musisz pamiętać dopóki ich nie zapiszesz. Te sprawy przypominają Ci się w najmniej odpowiednim momencie. Miałaś, po drodze ze spaceru, dokupić proszek do prania? Przypomni Ci się o tym dopiero jak zabierzesz się za kolejne pranie. Miałaś potencjalnemu klientowi przesłać ofertę? Jeśli nie zapiszesz sobie tego w jednym, przeznaczonym do tego miejscu, to gwarantuję Ci, że przypomni Ci się o tym, gdy będziesz akurat daleko od komputera. ;)
Dlaczego jest to tak ważne w pracy WA?
- zoptymalizujesz czas potrzebny na zapisywanie zadań, ale także na ich przetwarzanie i wykonywanie,
- będziesz mniej zestresowana,
- od razu będziesz widziała, gdzie masz szukać swoich zdań do wykonania, bez konieczności myszkowania po notesach, mailach i aplikacjach,
- oszczędzisz czas na zastanawianiu się, co właściwie powinnaś teraz zrobić.
Jak poprawić jakość istniejącego contentu na swoim blogu czy stronie www?
Twój biznes zmienia się i będzie się zmieniał. Podobnie jak Twoi odbiorcy, ich upodobania i potrzeby.
Nie wystarczy raz wrzucić treści na stronę. Trzeba je co jakiś czas aktualizować. Dostosowywać do zmieniających się trendów i postępu technologii.
Przykład? Jeszcze kilkanaście lat temu nikt nie zawracał sobie głowy tym, jak wyświetla się strona na urządzeniach mobilnych, bo mało kto z nich korzystał.
Dziś zarówno strona, jak i wpisy na blogu powinny być dostosowane do urządzeń desktopowych, a także mobilnych.
Podobnie jeśli chodzi o styl pisania i zarazem czytania przez odbiorców. Obecnie nikt nie ma czasu, by przedzierać się przez ścianę tekstu, dziś skanujemy treść, szukając co bardziej nas interesujących fragmentów.
Jeśli więc chcesz ulepszyć content na swoje stronie, zapoznaj się z poradnikiem Agaty Chmielewskiej => KLIK
Plan publikacji na Instagramie w Asanie – czy to w ogóle da się zrobić?
Myślę, że Asany nie trzeba Ci przedstawiać. Wspomnę tylko, że jest to narzędzie do zarządzania zadaniami i zespołem.
Czy w takim razie, jako takie, może służyć do planowania treści w mediach społecznościowych?
W Asanie piękne jest to, że daje ona na prawdę mnóstwo możliwości do organizowania swojej pracy, Chciałoby się rzec, że ogranicza Cię tylko Twoja wyobraźnia. ;) Zresztą zobacz, co o Asanie pisze Anna Studnicka =>KLIK
Z tego wpisu dowiesz się:
- jak wykorzystać Asanę do ułatwienia sobie tworzenia treści,
- jak strategicznie do niego podejść,
- jak stworzyć kalendarz publikacji w mediach społecznościowych wykorzystując właśnie Asanę.
Strona www czy fanpage na FB? Co lepsze i na co warto się zdecydować na początek?
Tak, wiem, że na początku prowadzenia biznesu liczymy się z każdą złotówką.
Tak, wiem, że założenie profilu na FB czy Instagramie jest bezpłatne, a postawienie strony to wydatek rzędu kilkuset do kilku tysięcy złotych (w zależności od tego czy robimy to samodzielnie, czy komuś zlecamy).
Jednak moim zdaniem, jest kilka powodów, które przemawiają za tym, aby jednak zainwestować we własną stronę www:
- uniezależnienie się od właścicieli portali społecznościowych, którzy w każdej chwili mogą zablokować Ci konto,
- mniejsze prawdopodobieństwo awarii podobnej do globalnej awarii Facebooka, o której pisze Anna Miotk => KLIK
- większa swoboda co do treści, które możesz publikować na stronie,
- dłuższe życie contentu, który nie ginie w szumie informacyjnym portali społecznościowych,
- większy profesjonalizm (nie wiem jak Ty, ale ja nie mam zaufania do firm, które nie mają strony www choćby wizytówkowej).
A Ty? Masz stronę www czy fanpage na FB? A może jedno i drugie?
Czy można sobie pozwolić na szczerość i otwarte pokazywanie swoich poglądów budując markę osobistą?
Ten temat jest mi szczególnie bliski, ponieważ sama często wypowiadam się na temat swoich przekonań politycznych i obecnej (coraz gorszej) sytuacji w kraju.
Nie ukrywam, że czasem mam obawy co do tego czy otwarte wyrażanie moich poglądów nie wpłynie na moje relacje z klientami, ale czuję się na tyle przytłoczona tym, co się dzieje, że czuję potrzebę głośnego mówienia o tym.
A jakie jest Twoje zdanie? Czy przedsiębiorcy powinni mówić publicznie o swoich sympatiach politycznych albo ważnych sprawach społecznych?
Zachęcam Cię do wysłuchania wywiadu Marka Jankowskiego z Małej Wielkiej Firmy z Janiną Bąk, która stała się aktywistką działającą na rzecz ważnych spraw społecznych, a jednocześnie jest przedsiębiorcą i kreuje własną markę osobistą => KLIK
Jak inwestują kobiety i czy robią to skuteczniej niż mężczyźni?
Świat finansów, to wciąż świat mężczyzn. Kobiet, które zajmują się inwestowaniem, jest niewiele.
Co mówią statystyki na temat tego, w jaki sposób inwestuje płeć piękna?
- wprawdzie kobiety średnio zarabiają mniej od mężczyzn, ale oszczędzają więcej ze swojej płacy;
- kobiety są bardziej konserwatywne w zarządzaniu pieniędzmi niż mężczyźni;
- kobiety są mniej impulsywne w decyzjach inwestycyjnych niż mężczyźni;
- kobiety wypracowują wyższe stopy zwrotu niż mężczyźni;
- profesjonalne inwestorki potrafią pobić rynek skuteczniej niż inwestorzy;
- kobiety są mniej pewne swoich umiejętności w zakresie inwestowania.
Obszerny komentarz do tych statystyk znajdziesz u Doroty Sierakowskiej z Girls Money Club = > KLIK. Jeśli interesujesz się tematyką finansów i sama inwestujesz własne środki – sprawdź ten wpis koniecznie.
Czy Instagram będzie płatny?
Raczej nie, ale twórcy aplikacji wprowadzają nowe możliwości zarabiania przez twórców.
Na czym one polegają? Przeczytasz tutaj => KLIK
Najprawdopodobniej będzie to wyglądało analogicznie jak na YouTube, użytkownicy będą mogli nabyć odpowiednie odznaki lub zapisać się do bazy subskrypcyjnej twórców.
Czyli jeżeli ktoś zechce wesprzeć swoich ulubionych twórców lub obejrzeć ich specjalne materiały – zostanie poproszony o wniesienie dodatkowej opłaty.
31.12.2021 r. [ALM PREMIUM] Czy warto negocjować z klientem obniżenie stawki?
Cześć !
Święta, święta… i po świętach. :( Ale za to do Nowego Roku zostało już tylko kilka godzin, więc wpadam w kolejną porcją przydatnego contentu. :)
Dzisiaj zacznę trochę nietypowo, ale to dlatego, że mam dla Ciebie aplikację-petardę! :D
Czy jesteś świadomą konsumentką? Wiesz, co kupujesz i co potem jesz? Czy zwracasz uwagę na składy produktów, zanim włożysz je do koszyka?
Pytam o to, ponieważ dla mnie temat zdrowia i zdrowego odżywania jest bardzo ważny. Myślę, że zdajesz sobie sprawę z tego, że kondycja Twojego organizmu wpływa również na inne obszary życia, w tym – na efektywność pracy.
Już od kilku lat staram się zdrowo odżywiać i dbać o to, aby w miarę możliwości kupować produkty ekologiczne, bądź z możliwie małą ilością szkodliwych substancji.
I nagle trafiam na aplikację Zdrowe zakupy i moje życie staje się łatwiejsze. :D
Skanujesz kod kreskowy, a aplikacja wyświetla Ci punktację, czy dany produkt jest zdrowy, czy nie. Dodatkowo wyświetla dokładny skład produktu, łącznie z opisem niezdrowych dodatków.
Mało tego – wyświetli Ci zdrowszą alternatywę!
Mało tego – możesz się “wklikać” w każdy ze składników podanych w składzie i przeczytać sobie o nim co nieco (np. dlaczego dany produkt jest szkodliwy i jaka jest dopuszczalna bezpieczna ilość jego spożywania).
To jeszcze nie wszystko. Na głównej stronie aplikacji masz na bieżąco aktualizowaną listę artykułów i materiałów na temat zdrowego żywienia.
A jeśli to jeszcze za mało, to aplikacja ocenia nie tylko produkty spożywcze, ale też składy kosmetyków!
No kocham! :D
Sprawdź koniecznie!
Przydatna wskazówka — jak rozmawiać z klientem, który prosi na samym początku o rabat?
Zdarzyło Ci się, że podczas rozmów z potencjalnym klientem usłyszałaś pytanie o rabat?
Tacy klienci nie zdarzają się raczej często, ale jeśli już – to moje doświadczenia mówią, że więcej będzie z nimi problemów niż satysfakcji ze współpracy. W swoim artykule o trudnych klientach nazywam ich Dusigroszami. Czego można się po nich spodziewać w przyszłości?
- zawsze szukają okazji, żeby dostać coś taniej, a najlepiej za darmo (przy każdej okazji będą prosili Cię o zniżkę, a już nie daj Boże jak będziesz chciała podnieść im stawkę),
- nie doceniają jakości, ich zasadą jest wybieranie najniższej ceny (do momentu, aż nie zrezygnujesz ze współpracy i nagle okaże się, że w “starej” cenie nie potrafią znaleźć nikogo równie kompetentnego co Ty)
- notorycznie płacą z opóźnieniem i będziesz z niepokojem czekała na ich płatność od momentu wystawienia faktury, do momentu jej zapłaty
Fun-historie na faktach:
- klient zarabiający naprawdę grube kwoty (wiem, bo sama go rozliczałam) wysyłał do swoich znajomych zaproszenia do aplikacji, której potrzebował i namawiał ich na opłacenie subskrypcji, żeby oszczędzić $25/miesięcznie i mieć bezpłatny dostęp,
- właściciel sporej agencji marketingowej negocjujący ze mną najmniejszy możliwy pakiet (5h/miesięcznie), próbując zbić stawkę o 10 zł za godzinę. Nie muszę chyba pisać, że się nie zgodziłam? ;)
Podam Ci teraz kilka sposób na takich klientów.
- Możesz oczywiście od razu odpuścić rozmowy z takim klientem — zwykle przy dalszej współpracy będą z nim raczej problemy, próby negocjowania stawek będą się powtarzały (o podwyżce zapomnij). Mam jednak też doświadczenie z klientem, który na początku negocjował, ale później docenił na tyle moją pracę, że przy propozycji podwyżki po pół roku współpracy nie powiedział nawet słowa — dostałam akcept.
- Kiedy klient oczekuje rabatu, możesz, zamiast tego zaproponować mu jakąś wartość dodaną, np. ustalenie w umowie krótszego terminu realizacji zadań, nieco dłuższe godziny dostępności niż oferujesz standardowo lub inne rozwiązania, dogodne dla obu stron. Pamiętaj jedynie, aby te ustalenia nie przekraczały Twoich zasad współpracy, bo bardzo szybko poczujesz się wypalona.
- Innym sposobem na poradzenie sobie z klientem domagającym się zniżki jest uświadomienie mu, że jeśli zgodzisz się na obniżenie stawki, powinien on liczyć się z tym, że nie będzie traktowany priorytetowo. Daj mu do zrozumienia, że zaproponowana przez Ciebie cena gwarantuje zachowanie najwyższej jakości Twoich usług. W ten sposób przenosisz odpowiedzialność na klienta. Istnieje duża szansa, że odpuści próbę wynegocjowania rabatu.
- Jeżeli klientowi nie podoba się zaoferowana przez Ciebie kwota za pakiet, zaproponuj mu, aby ponownie zweryfikował zadania, które chce Ci oddelegować. Może zrezygnować z niektórych, a wtedy umówicie się na mniejszy pakiet godzin, a więc i wycena współpracy będzie niższa.
Pamiętaj jednak, aby cenić swoją pracę i swój czas.
Nie musisz nawiązywać współpracy z każdym klientem. Wierz mi, że znajdą się tacy, którzy bez mrugnięcia okiem zapłacą zaproponowaną przez Ciebie stawkę, jeżeli w zamian otrzymają dobrze i terminowo wykonaną pracę.
I takich klientów Ci życzę. :)
Jak pokonać strach przed porzuceniem etatu i “pójściem na swoje”?
Boimy się tego, co nieznane. To normalne. Ale bardzo często ten strach blokuje nas przed działaniem, przed dokonaniem zmian, które mogą odmienić nasze życie.
Znasz to?
Jak sobie poradzić z tym lękiem? Przeczytaj ten artykuł => KLIK (materiał w j.angielskim)
Znajdziesz w nim aż 24 wskazówki, które pomogą Ci odważnie stawić czoła wyzwaniu, jakim jest rozpoczęcie swojego biznesu jako wirtualna asystentka:
- Zastanów się, czego obawiasz się najbardziej, a potem oswój swój lęk.
- Doceń swoje dotychczasowe osiągnięcia (najlepiej je sobie wypisz).
- Poproś o wsparcie bliską osobę.
- Znajdź społeczność osób z podobnymi wyzwaniami – w grupie jest raźniej. :)
- Doceniaj swoje, nawet najdrobniejsze, postępy.
- Nie porównuj się z innymi, porównuj się ze sobą z przeszłości.
- Wciąż się rozwijaj, ucz się i zdobywaj nowe umiejętności.
- Intuicja jest ważna, ale czasem nasze przeczucia mogą nas zwodzić – nie zawsze warto ich słuchać.
- Zrób coś, czego się obawiasz – odwaga nie polega na nieodczuwaniu strachu, ale na działaniu pomimo niego.
- Znajdź hobby poza pracą – bo nie tylko nią człowiek żyje.
- Pamiętaj, że Twoje usługi ulepszają życie Twoich klientów.
- Śmiało mów o tym, czym się zajmujesz.
- Codziennie ubierz się “do pracy” zamiast w dres (moja uwaga: ale w piątki – możesz ;))
- Zadbaj o aktywność fizyczną.
- Udzielaj się na forach publicznych.
- Rozmawiaj z innymi o swoich obawach.
- Nie mów o sobie nic negatywnego, nawet w żartach.
- Stań się mentorem dla kogoś w swojej branży.
- Dziel się swoją wiedzą na blogu lub w social mediach.
- Poznaj historie sukcesu innych ludzi.
- Miej plan rozwoju swojego biznesu i działaj zgodnie z nim.
- Bądź dla siebie wyrozumiała.
- Przestać się tyle zastanawiać. :)
- Zamiast skupiać się na swoim lęku, rozejrzyj się, może ktoś inny potrzebuje Twojego wsparcia i motywacji.
A od siebie mogę jeszcze dodać:
25. Poznaj i miej kontakt z innymi wirtualnymi asystentkami. :)
3 nietypowe metody sprzedaży, które działają
Być może sama sprzedajesz lub planujesz sprzedawać swoje produkty, a może współpracujesz z klientem, któremu sprzedaż nie idzie, tak jak tego oczekuje?
Sprzedaży można się nauczyć (a właściwie to trzeba) i warto robić to od najlepszych.
Dlatego podrzucam Ci dziś materiał od Bartka Popiela na temat metod sprzedaży, które działają, ale są dosyć nietypowe => KLIK
Jakie to metody?
- zamiast w formie PDF przygotuj ofertę po rozmowie z klientem w formie podstrony na swojej www (to, w jaki sposób można to później genialnie wykorzystać – dowiesz się z filmu),
- daj szaloną gwarancję na swój produkt,
- w kontakcie z klientem przemycaj społeczny dowód słuszności.
Fundamenty Twojej marki — czyli wizja i misja
Masz spisaną wizję i misję swojej firmy? Wydaje Ci się, że to nic nieznaczące frazesy? Nic bardziej mylnego.
Określenie Twojej misji pomoże Ci skuteczniej komunikować się z odbiorcami i trafiać do takich osób, z którymi chcesz pracować, do Twoich idealnych klientów.
Z kolei wizja wyznaczy Ci kierunek działania, a Twoim odbiorcom pokaże, dlaczego robisz to co robisz.
- Czym dokładnie różni się wizja od misji?
- Jak je ustalić?
- W jaki sposób komunikować je swoim odbiorcom?
Na te pytania znajdziesz odpowiedź w podcaście Marki Testowane Na Ludziach => KLIK.
Ile “zarobisz” na Nowym Ładzie?
Mamy koniec grudnia, a od stycznia 2022 r. wchodzą w życie przepisy reformy podatkowej nazwanej szumnie Nowym Ładem (lub Polskim Ładem).
Czy faktycznie ta reforma robi tak dobrze polskim podatnikom, jak nam to zachwalają rządzący? Kto zyska, a kto straci? I ile? Czy można się jakoś uchronić (tak, dobrze czytasz – uchronić) przed Nowym Ładem?
To już ostatni dzwonek, aby uzupełnić swoją wiedzę o nadchodzących zmianach i podjąć ewentualne kroki zaradcze.
Przeczytaj więc bardzo obszerny artykuł na blogu Michała Szafrańskiego z jakoszczedzacpieniadze.pl napisany przez doradcę podatkowego => KLIK
Co istotne w artykule tym znajdziesz odesłanie do kalkulatora opracowanego właśnie przez doradcę podatkowego, w którym wyliczysz sobie, jaka forma opodatkowania jednoosobowej działalności opłaca Ci się najbardziej.
Jeśli chcesz rozwijać swoje konto na Instagramie…
…obserwuj koniecznie Olę Foryś z @wild.rocks. Znajdziesz u niej tipy na temat prowadzenia konta na Instagramie, ciekawe tutoriale, trochę lifestyle’u i porad biznesowych.
Czyżby Facebook rezygnował z naruszania naszej prywatności?
Wokół Facebooka narasta coraz więcej negatywnego PR’u. Zresztą trudno się dziwić biorąc pod uwagę skalę naruszania naszej prywatności oraz cenzurowania treści przez tego giganta mediów społecznościowych.
Ostatnio firma ogłosiła, że wyłącza na Facebooku funkcję rozpoznawania twarzy.
Jakie intencje za tym stoją? Przeczytaj => KLIK