fbpx
Menu Zamknij

Newsletter z maja 2021 r.

#79: 07.05.2021 r. Pisać każdy mooooże, czasem leeeepiej lub trochę gorzej…. Ale nie o to chodzi jak co kooomu wychodziiii….

W większości przypadków praca wirtualnej asystentki wiąże się z operowaniem słowem pisanym. Piszemy treści do social mediów, maile, newslettery, wpisy blogowe, oferty, pisma, regulaminy, itp. Jednym słowem – piszemy DUŻO

Dlatego dzisiaj będzie dużo o… pisaniu. :)

Pamiętasz tę piosenkę Jerzego Shtura „Śpiewać każdy może”? Jeśli pamiętasz, to znaczy, że prawdopodobnie jesteś równie stara co ja, bo urodziłaś się w okolicy 1984 roku. :D

Jeśli jednak nie pamiętasz (albo nie chcesz się przyznać, że pamiętasz), to ja Ci to tu zostawię… ;)

I żeby to nasze pisanie nie wyglądało tak, jak śpiewanie w powyższym utworze – trzeba dużo ćwiczyć i pracować nad swoim warsztatem. :)

Co jeszcze jest ważne? Unikanie błędów. 

Pewnie pomyślałaś teraz: Ale halo, Zielińska – przecież wszyscy naokoło mówią: „Nie bójmy się popełniać błędów”, „Nie musimy być perfekcyjne”, „Uczmy się na własnych błędach”.  Nooo i ja się z tym całkowicie zgadzam, ale… błędy w tekstach są wyjątkiem od tej reguły. Koniec. Kropka.

Chcesz być Asystentką Level Master? Musisz nauczyć się jak nie popełniać literówek. A przynajmniej jak ograniczyć je do minimum. Błędy zdarzają się każdemu, a cała sztuka polega na tym, by je wyłapać i poprawić, zanim nasz tekst trafi do klienta lub na profil w social mediach.

Chcesz poznać sposoby na publikowanie bezbłędnych tekstów? Zajrzyj do Sylwii Chwalanej i poznaj jej patenty => KLIK na wyłapywanie byków hasających między wierszami. ;)

Brak Ci pomysłu na treści do newslettera? Dowiedz się, gdzie ich szukać

Newsletter to jeden z ważniejszych kanałów komunikacji z naszymi odbiorcami. Dzięki niemu masz szansę zbudować z nimi głębszą więź niż na portalach społecznościowych.

Co zrobić jednak, żeby Twoje wiadomości nie ginęły w odmętach skrzynki mailowej Twoich subskrybentów? Spraw, żeby czekali oni na Twoje maile. Najprostszym, a jednocześnie najtrudniejszym sposobem, aby tego dokonać, jest wysyłanie wartościowych treści.

„Czyli jakich?” – zapytasz. Ano takich, które:

  • odpowiadają na potrzeby Twoich odbiorców,
  • edukują,
  • bawią lub,
  • inspirują.

No dobrze, ale skąd brać pomysły na treści? Jeśli znasz dobrze swoją grupę docelową, wystarczy dobrze poszperać w sieci. Zobacz  jak to robi Kasia z Kobiecej strony biznesu => KLIK

Mailketing

A pozostając w temacie newslettera, chciałabym gorąco polecić Ci mailing stworzony przez Maćka Aniserowicza i Magdę Owsiany. W wiadomościach od nich znajdziesz mnóstwo wartościowej wiedzy przydatnej dla osób, które chcą rozpocząć (lub właśnie rozpoczęły) swoją przygodę z własną listą mailingową. 

Dowiesz się m.in.: 

  • jak budować relację z odbiorcami, 
  • jak pisać maile, aby odbiorcy chcieli je czytać, czy 
  • dlaczego warto używać funkcji double opt-in.

Muszę Ci powiedzieć, że ten mailing to samo „mięcho” – mnóstwo wartościowego contentu – treści pisane, video, case studies.

Wskakuj TUTAJ, a poznasz choćby takie perełki jak trik z korektą tekstu. 

Uwaga! Zdradzam:

Wklej swoją treść do translatora Google i kliknij ikonę głośnika w prawym dolnym rogu okienka z tekstem. Lektor zacznie czytać tekst na głos za Ciebie. Twoim zadaniem jest słuchać uważnie i wyłapywać błędy. Głos Google jest tak monotonny, że wszelkie niedoskonałości tekstu rzucają się w… ucho.

Tadaa! Nie musisz dziękować. :]

Jak stworzyć harmonogram projektu w 7 krokach 

Zgodnie z książką Davida Allena „Getting Things Done” (mówiłam Ci już, że moim zdaniem, to obowiązkowa lektura dla każdej WA?), zadanie, które wymaga wykonania więcej niż jednej czynności, jest projektem.

I choćbyś nie wiem jak się zapierała, prowadząc swój biznes, jesteś także swoim własnym project managerem

Skoro już ustaliłyśmy, że chcąc nie chcąc zarządzasz projektami (czy to własnymi czy klienta), to gorąco polecam Ci bezpłatny poradnik Magdy Nicgorskiej „Jak stworzyć harmonogram projektu w 7 krokach”.

Z e-booka dowiesz się:

  • dlaczego zakres projektu i jego harmonogram są tak ważne,
  • jak ustalić cel projektu,
  • jak zaplanować kolejne zadania,
  • na co zwrócić szczególną uwagę podczas tworzenia harmonogramu.

Zobacz, przetestuj, a kto wie? Może odkryjesz swoją specjalizację i wejdziesz na wyższy poziom w branży wirtualnej asysty? :)

Jak zbudować firmę, którą znienawidzisz?

Tytuł brzmi przewrotnie, ale jeśli posłuchasz podcastu Jacka Kłosińskiego, poznasz sposoby, które pomogą Ci zbudować Twoją wymarzoną firmę => SŁUCHAM.

Dowiesz się z niego m.in. na jakie projekty się zgadzać? Czy warto podpatrywać innych i się z nimi porównywać? Czy pieniądze powinny być naszą główną motywacją? Czy na początku warto zlecać prace innym, czy za wszelką cenę skupić się na cięciu kosztów?

A co mogę podpowiedzieć z własnego doświadczenia? Nie bierz sobie za dużo na głowę. Jeśli czujesz, że masz za dużo zadań – znajdź osobę za niższą stawkę za godzinę, niż Twoja i oddeleguj jej część obowiązków. Planujesz sobie tydzień pracy? Wpisz tam sobie też czas przeznaczony na odpoczynek. Wmawiasz sobie, że Twoja firma to prawie jak hobby i praca sprawia Ci przyjemność? Nie będę się z Tobą kłócić, ale… hobby też potrafi nieźle zmęczyć, więc odpocznij. Serio. :) I do jasnej cholery – nie pracuj w weekendy! A przynajmniej nie więcej, niż powinnaś. To Ci radzi pracująca-czasem-w-weekendy ciocia Zielińska. ;)

Załóż bezpłatną wizytówkę w portalu Wirtualni-Asystenci.pl

Jak już pewnie wiesz, wraz z Bartkiem Wozińskim rozwijamy portal Wirtualni-Asystenci.pl. Ponieważ zależy nam na tym, żeby jeszcze szybciej się on rozwijał i pomagał wirtualnym asystentkom pozyskiwać interesujące zlecenia, podjęliśmy decyzję, że do końca tego roku wizytówki w pakiecie srebrnym będą całkowicie bezpłatnie.

Dlaczego warto założyć wizytówkę w katalogu?

  • jest to skuteczna forma promocji i pozyskiwania zleceń,
  • nie musisz tworzyć własnej strony www,
  • możesz link do wizytówki wysyłać klientom jako swoją ofertę,
  • nie musisz martwić się pozycjonowaniem strony – klient w naszym katalogu szuka według interesujących go kryteriów czy specjalizacji,
  • my zajmujemy się promowaniem Twojej wizytówki, a Ty skupiasz się na dopinaniu umów z nowymi klientami.

Brzmi zachęcająco? Dołącz do grona profesjonalistek, które już promują swoje usługi na portalu Wirtualni-Asystenci.pl. Wskakuj tutaj i poznaj szczegóły => KLIK.

Jaka to czcionka?

Spodobała Ci się czcionka na jakiejś stronie i chciałabyś też takiej używać? Klient nie pamięta, jaki krój czcionki został użyty na jego stronie, a potrzebujesz szybko się tego dowiedzieć, by użyć jej w kolejnym projekcie?

Rozwiązaniem jest… Tam ta da dam…

Wtyczka do Chrome WhatFont => KLIK :)


#80: 21.05.2021 r. Czy musisz współpracować z każdym klientem?

Niepodważalną zaletą prowadzenia własnego biznesu jest możliwość decydowania o tym, z kim chcemy pracować. Tak, dobrze przeczytałaś. Uwierz mi, że przychodzi taki moment, w którym możesz już powiedzieć: „tych klientów nie obsługuję” ;).

Wiem, że gdy dopiero zaczynasz, może Ci się to wydawać totalną abstrakcją, bo przecież Ty cieszysz się z każdego klienta, który do Ciebie przyjdzie. 

Ale daję Ci słowo. Im dłużej będziesz pracować w branży, im większe będą Twoje kompetencje i doświadczenie, im silniejsza będzie Twoja marka osobista, tym częściej będziesz mogła wybierać klientów, z którymi TY CHCESZ współpracować. 

Tak jak Monika Fabiańska – Nowoczesna Asystentka. Zobacz, z jakimi klientami i dlaczego Monika nie współpracuje => KLIK

Z jej listy wyłapałam i swoje przypadki:

1. Początkujące biznesy – ponieważ zgadzam się z Moniką, że osoby rozpoczynające swoją działalność czasami nie wiedzą czego chcą i liczą, że wirtualna asystentka zrobi biznes za nich. 

2. Osoby, które już na starcie próbują negocjować ze mną stawkę za moją pracę – zwłaszcza, jeśli mowa o najmniejszym możliwym pakiecie godzin. Z doświadczenia wiem, że później będzie jeszcze gorzej.

3. Nie pracuję na wyłączność – nie po to prowadzę swoją firmę, żeby zatrudniać się u klienta „na etat” i ryzykować, że gdy mu się coś nie spodoba, zostanę bez dopływu gotówki.

Dobra, nie robię więcej spojlerów. :) Koniecznie sprawdź wpis Moniki.

Dlaczego nie jesteś bogata?

Przewrotne pytanie, co? Też nie jestem bogata, ale pracuję nad tym. ;) I choć przez wiele lat marzyłam, by opływać w luksusy, sporo się przez ostatnie 3-4 lata zmieniło w moim sposobie myślenia na temat bogactwa. Bo co nam po pieniądzach, gdy pozostałe aspekty naszego życia nie grają tak, jak powinny? Co nam z pieniędzy, jak zdrowie nie działa jak powinno? Co nam po pięciocyfrowych kwotach na naszym koncie, jak nie ma z kim tych pieniędzy wydawać? Co nam po satysfakcjonujących zarobkach, jak są one okupione stresem, łzami i fatalnym nastrojem?

Dlatego należy zadbać o wszystkie aspekty swojego życia, nie tylko o te finansowe. I wtedy w magiczny sposób…. stajesz się szczęśliwa. :)

No dobrze, ale co, jak próbujesz, próbujesz i dalej nie osiągasz takich zarobków, jakie byś chciała?

Ograniczenia tkwią w głowie. To, ile zarabiamy i czy mamy szansę być bogatymi, zależy od naszych przekonań. Zastanów się i szczerze sobie odpowiedz na pytanie: 

  • co myślisz o pieniądzach?
  • co sądzisz o byciu bogatym?

Jeśli pojawiły Ci się negatywne skojarzenia, to nie dziw się, że nie możesz przekroczyć pewnego poziomu zarobków. 

Polecam Ci artykuł Marcina Iwucia, w którym radzi on, by zajrzeć w głąb siebie i wypisać swoje powody, dla których nie jesteśmy bogaci => KLIK

Co i dlaczego warto publikować na blogu?

Z pewnością spotkałaś się z pojęciem content marketingu. Marketing treści jest doskonałym sposobem na budowanie pozycji Twojej marki. Pozwala on kreować wizerunek eksperta i docierać do szerokiej publiki. 

Jednym z jego narzędzi jest blog. Jeśli więc masz już swoją stronę internetową, pomyśl o założeniu bloga. I nie, wcale nie musisz być mistrzem pióra, by go prowadzić. Na blogu możesz publikować teksty, podcasty lub video. Po prostu wybierz formę, która Ci odpowiada. 

Najważniejsze jednak w content marketingu są trzy jego podstawy:

  • dawanie wartości odbiorcom,
  • powiązanie z Twoim biznesem,
  • ilość.

Czyli Twoje treści powinny odpowiadać na potrzeby Twojej grupy docelowej, nawiązywać do tego, co robisz i musi ich być sporo. 

Jakie treści możesz publikować na swoim blogu i skąd brać na nie pomysły? Przeczytaj u Artura Jabłońskiego => KLIK

Skuteczny landing page

Tworzysz dla swoich klientów landing page? Jest to jedno z częstszych zadań oddelegowywanych wirtualnym asystentkom. 

Znasz zasady budowania stron lądowania, które decydują o ich skuteczności? 

Przeczytaj ten artykuł, a poznasz 4 cechy landing page, która sprzedaje => KLIK

Dowiesz się z niego:

  • czym jest landing page,
  • co to jest współczynnik uwagi,
  • czy warto stosować kontrastowe kolory,
  • jak pisać teksty na landing page,
  • jakie zamieszczać zdjęcia. 

Sprawdź koniecznie. :)

Co zrobić, by klienci wracali i ponownie korzystali z naszych usług?

Wspierasz przedsiębiorców w promocji i obsłudze ich klientów? Koniecznie przeczytaj ten artykuł Katarzyny Głąb => KLIK.

Dowiesz się z niego, jakie działania warto podejmować, by zbudować z klientami trwałą relację i by chętnie wracali. Mając taką wiedzę, możesz podpowiadać swoim klientom pewne działania w ich firmach. Uwierz mi, że to docenią.

Wiele z tych rad możesz zastosować również w swoim własnym biznesie i zadbać o to, by pozytywnie zapisać się w świadomości swoich klientów.

Optymalizacja obrazków w WordPress 

Twoja strona ładuje się za długo? (Wiesz, że szybkość ładowania wpływa na jej pozycję w wyszukiwarce?

Jedną z przyczyn mogą być niezoptymalizowane obrazki. Okazuje się, że nie wystarczy wrzucić zdjęcia z telefonu lub aparatu od razu na stronę. Działając w ten sposób, możesz sprawić, że Twoja strona będzie otwierała się tak długo, że odbiorca w końcu da sobie spokój i ją zamknie.

Jak poprawnie zoptymalizować obrazki do WordPress’a? Przeczytaj TUTAJ

Dobra, przyznaję się – sama zaczynając swoją przygodę z tworzeniem stron, wrzucałam niezoptymalizowane obrazki. :D Dlatego podpowiadam, nie popełniaj tego błędu.

Alternatywa dla Photoshopa

I na koniec polecajka przydatnego narzędzia. :D

Lubisz tworzyć ciekawe grafiki? Potrzebujesz narzędzia do profesjonalnej obróbki zdjęć? Szukasz alternatywy dla kosztownego Photoshopa?

Sprawdź aplikację Gravit Designer. Stworzysz w niej grafiki wektorowe oraz mockup’y, a także skorygujesz zdjęcia czy obrazki.

Powiązane Wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *