Newsletter ze stycznia 2020 r. - Asystentka Level Master
Menu Zamknij

Newsletter ze stycznia 2020 r.

#19: 03.01.2020 Jak pisać językiem korzyści i w jaki sposób przygotować zdjęcia na stronę internetową?

Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową

Dzięki CMSom (Systemom Zarządzania Treścią) takim jak WordPress, dziś każdy może mieć swoją stronę internetową. Nie potrzeba do tego znajomości programowania. Fantastyczne w WordPressie jest to, że samodzielnie możesz wyklikać swoją witrynę w sieci. Wystarczy do tego naprawdę podstawowa wiedza i trochę czasu oraz cierpliwości. Jednak, żeby Twoja strona dobrze pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, musi spełniać określone wymagania. W tym momencie musisz już pogłębić swoją wiedzę na temat tworzenia stron. Warto więc wiedzieć, że jednym z czynników, które decydują o tym, jak Google widzi Twoją stronę, jest waga zdjęć, które na niej zamieszczasz. Wpływa ona na szybkość ładowania się strony. Ta z kolei przekłada się na to, czy Twój potencjalny klient zostaje na dłużej, czy wychodzi z hukiem, zniecierpliwiony czekaniem. Sprawdź więc Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową. Zachęcam Cię do zapoznania się z tym wpisem, zwłaszcza jeśli chcesz w ramach swoich usług oferować tworzenie stron www. 

Jak pisać językiem korzyści

Stworzyłaś swoją ofertę. Masz piękną stronę zamieszczoną w sieci. Promujesz się, gdzie tylko to możliwe. Odpowiadasz na ogłoszenia osób poszukujących wirtualnych asystentek. I nic? Klienci zawsze wybierają do współpracy kogoś innego? Zastanawiasz się, w czym tkwi problem?
Zajrzyj do wpisu Ewy Szczepaniak Jak pisać językiem korzyści i sprawdź, co Twoja oferta sprzedaje – Twoje usługi czy korzyści, które zyska klient, korzystając z nich? Umiejętność odpowiedniego przedstawienia profitów współpracy z Tobą sprawi, że klient szybciej i chętniej się na nią zdecyduje. Pamiętaj, że każdy lubi kupować, ale nikt nie lubi, gdy mu się coś sprzedaje. Dlatego pisząc ofertę, skup się na tym, co można zyskać na współpracy z Tobą, a nie na tym, ile skończyłaś kursów i jakie masz umiejętności.

I jeszcze na sam koniec mała prośba do Ciebie. Ostatnio dostaję informacje od Czytelniczek o tym, że moje wiadomości wpadają do SPAMu. Żeby tego uniknąć, kliknij „Dodaj użytkownika Elżbieta Zielińska – Asystentka Level Master do listy kontaktów”. Najlepiej zrób to od razu, żeby nie przegapić kolejnej wiadomości. Dzięki temu wszystkie maile ode mnie trafią tam, gdzie powinny :)


#20: 17.01.2020 Jak skutecznie rozmawiać z klientem i jak zaplanować marketing w social mediach, a także narzędzie do mierzenia czasu spędzonego w sieci

Planowanie marketingu w social mediach

Z pewnością wiesz, że dla budowania rozpoznawalnej marki kluczowa jest aktywna obecność w social mediach. Zwłaszcza w branży wirtualnej asysty jest to istotne, ponieważ nasi klienci są głównie na portalach społecznościowych. Jednak Twoja aktywność w sieci nie może być przypadkowa. Przeczytaj artykuł Joanny Ceplin 4 zasady planowania marketingu w social media. Zobacz, jak należy planować swoje działania w social mediach, by Twoje kanały komunikacji przyciągały klientów. W artykule znajdziesz również rodzaje treści, które warto publikować.

Jak skutecznie rozmawiać z klientem

Na blogu pojawił się kolejny gościnny wpis Agaty Gąsiorowskiej – 10 przykazań skutecznej rozmowy z klientem. Znajdziesz w nim wskazówki jak wiarygodnie prezentować swoją ofertę Wirtualnej Asystentki. Agata zdradza również w jaki sposób rozmawiać z klientem, by zdecydował się na współpracę z Tobą.

Mamy również dla Ciebie mały bonus. Na końcu artykułu znajdziesz materiał do pobrania o wykorzystaniu języka korzyści w sprzedaży usług Wirtualnej Asystentki. Znajdziesz w nim przydatne ćwiczenia, które wykorzystasz zarówno w rozmowie z klientem, jak i w prezentacji swoich usług w sieci. Pobierz go i zwiększ skuteczność swojej oferty.

Sprawdź ile czasu spędzasz w sieci

Zastanawiałaś się kiedyś ile czasu w ciągu dnia spędzasz w sieci przeglądając strony internetowe lub scrollując Facebooka? Specjaliści od produktywności biją na alarm, że social media i Internet w ogóle, to złodzieje czasu.

Większość z nas jest przekonanych, że przecież tylko na chwilę zagląda na Fejsika ;)

Znalazłam narzędzie, które dobitnie pokazało mi, że ta „chwila” w moim przypadku trwa dłużej niż sądziłam. Tym narzędziem jest wtyczka do Chrome Webtime Tracker, która mierzy czas spędzony przez Ciebie w sieci i pokazuje statystyki na przejrzystych wykresach.

Zachęcam Cię do przetestowania tego narzędzia. Ciekawa jestem czy będziesz, równie co ja, zaskoczona wynikami pomiarów.  Jeśli masz ochotę podzielić się ze mną swoimi wnioskami, pisz śmiało :)


#21: 24.01.2020 Jak stworzyć paletę kolorów w Canvie, jak zrobić dobry research i jak sprytnie przekazywać poufne informacje

Jak stworzyć paletę kolorów w Canvie

Jestem pewna, że znasz Canvę i z pewnością miałaś okazję tworzyć z jej pomocą grafiki. Ciekawi mnie jednak czy wiesz, że na stronie Canvy można znaleźć jeszcze inne funkcjonalności niż kreator projektów graficznych. Pod adresem www.canva.com/colors/ znajdziesz narzędzia pozwalające stworzyć Ci własną paletę kolorów na podstawie zdjęcia, które wgrasz do generatora palety kolorów. Świetne rozwiązanie, gdy na bazie fotografii trzeba zbudować spójną wizualnie grafikę.

Natomiast tutaj znajdziesz gotowe palety kolorów, spośród których możesz wybrać najbardziej Tobie odpowiadającą. Jeśli jesteś natomiast ciekawa jak stworzyć idealne połączenie kolorów, skorzystaj z koła kolorów, które dobiera do siebie odpowiednie barwy na podstawie teorii kolorów. Wystarczy, że wpiszesz do wyszukiwarki kod koloru, a Canva podpowie Ci zestawienia dwóch, trzech lub czterech barw, które razem wyglądają najlepiej. Fantastyczne rozwiązanie, prawda? Koniec z zastanawianiem się jakie kolory najlepiej do siebie pasują.

Tworząc wizualną identyfikację swojej marki, warto zapoznać się z symboliką i psychologią kolorów. Nie od dziś wiadomo, że poszczególne barwy budzą w nas określone emocje. Dlatego zastanów się, jak klient powinien postrzegać Twoją markę. Na tej stronie poszukaj barw reprezentujących cechy i wartości, z którymi chcesz być utożsamiana. 

Nowy artykuł jako CASE STUDY

Postanowiłam, że na blogu będę dzielić się z Czytelniczkami tym, jak wygląda praca Wirtualnej Asystentki od kuchni. Opublikowałam już wpis Research – jak ustalić oczekiwania klienta i jak prezentować mu wyniki, w którym przedstawiam case study na podstawie zadań, które wykonywałyśmy w VAssistance. Dowiesz się z niego, na co zwracać uwagę wykonując research oraz w jaki sposób przygotowywać zestawienie zebranych wyników, by klient był zadowolony i wracał po jeszcze ;) Zachęcam Cię do przeczytania tekstu. 

Jak sprytnie przekazywać poufne informacje

Wiele zadań wykonywanych przez Wirtualną Asystentkę wymaga udostępnienia poufnych danych klienta. Przekazywanie sobie np.danych karty kredytowej za pomocą Messengera czy sms’a nie jest dobrym pomysłem. Wiadomości e-mail są względnie bezpieczne, zresztą można je dodatkowo szyfrować. Hasła dostępu można przekazywać również za pomocą aplikacji takich jak LastPass czy 1Password. 

Jest jednak jeszcze inne rozwiązanie. Strona QuickForget.com pozwala na bezpieczne udostępnianie między sobą wrażliwych informacji. Wpisujesz na stronie dane, które chcesz bezpiecznie przekazać, wybierasz, jak szybko dostęp do nich ma wygasnąć i generujesz link, za pomocą którego można je odczytać. Link wysyłasz do osoby, która z tych informacji ma skorzystać. Myślę, że klient doceni Twoją dbałość o bezpieczeństwo jego danych. 


#22: 31.01.2020 Okiem klienta na pracę WA – czyli jakie cechy powinna mieć idealna asystentka z punktu widzenia klienta, jak zrobić własny mockup i jak legalnie zorganizować konkurs w social mediach

Okiem klienta na pracę WA

Na blogu AsystentkaLevelMaster.pl w cyklu Okiem klienta na pracę WA pojawił się wywiad z jednym z moich klientów Arturem Piszkiem, który nie tylko pracuje zdalnie, ale także jednocześnie dużo podróżuje. 

Rozmawiamy o plusach i minusach pracy zdalnej, podróżowaniu, a także o tym jak współpracować z WA i jakie cechy powinna mieć idealna asystentka z punktu widzenia klienta. Zapraszam Cię więc do przeczytania wpisu Okiem klienta na pracę WA #2: Artur Piszek. Jestem przekonana, że niesie on mnóstwo wartości dla każdej Wirtualnej Asystentki.

Jak zrobić swój własny mockup

Przy okazji tworzenia okładki do poradnika Wyzwalacze skojarzeń – czyli jak pozyskać więcej zadań od klientów” (btw. jeśli przegapiłaś zakup poradnika, możesz się już zapisać na listę oczekujących na II wydanie), odkryłam świetną stronę do tworzenia mockupów. Mediamodifier pozwala na stworzenie fantastycznych wizualizacji Twoich projektów do mediów społecznościowych, reklam, blogów. Jest to intuicyjne narzędzie, oparte na metodzie drag-and-drop. Do dyspozycji masz ponad 2000 szablonów, które pozwolą Ci stworzyć naprawdę ciekawe projekty. Za free możesz pobrać 3 grafiki miesięcznie. 

Jak legalnie zorganizować konkurs w social mediach

Jeśli jednym z Twoich zadań jest prowadzenie profili klientów w social mediach, to nie raz możesz mieć zadanie polegające na zorganizowaniu konkursu na Facebooku czy Instagramie. Dlatego też koniecznie zapoznaj się z tym artykułem od Social Tigers Konkursy na Facebooku i Instagramie – jak organizować je legalnie? Konkurs jest świetnym sposobem na zwiększenie zaangażowania fanów i zasięgu profilu w social mediach. Dlatego też warto znać zasady jego organizacji, by uniknąć przykrych niespodzianek.

Powiązane Wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *