fbpx
Menu Zamknij

Newsletter ze stycznia 2021 r.

#67: 01.01.2021 r. Zobacz moje podsumowanie 2020 roku

Też masz wrażenie, że wszystkie obowiązki domowe musisz zrealizować sama, bo jesteś kobietą i zrobisz to lepiej niż Twój mąż czy partner? Nic bardziej mylnego. :)

Był taki czas, że prowadząc już własny biznes, nie dość, że realizowałam zadania dla klientów, to ogarniałam jeszcze większość obowiązków domowych. (Nie to, żeby mojemu Miśkowi się nie chciało pomagać – sama sobie to wszystko na głowę wzięłam, trochę bazując na stereotypie „kury domowej” – chwilę mi zajęło, zanim się zorientowałam ;)).

Przez to praktycznie cały czas czułam się przeciążona. Często było tak, że po pracy nie miałam już sił ani ochoty, żeby jeszcze zajmować się zadaniami domowymi, więc śmieci wysypywały się z kubła, a na meblach leżała warstwa kurzu, za to mnóstwo pieniędzy szło na jedzenie z dostawą. Wprawdzie taki sposób odżywiania mija się z pojęciem „zdrowy”, ale przynajmniej odpadało stanie przy garach.

Mało tego – po pewnym czasie, walcząc z wyrzutami sumienia, zaczęłam część zadań robić w trakcie moich godzin pracy. Efekt był taki, że każda przerwa przeznaczona na nastawienie prania czy szybkie odkurzenie podłóg kosztowała mnie pieniądze, które mogłam w tym czasie zarobić. No bo przecież wiadomo – nie naliczasz na trackerze = nie zarabiasz.

No i w końcu pomyślałam sobie: „coś jest nie tak”. Usiadłam więc z moją Brzydszą Połową i spisaliśmy zadania domowe, które należy cyklicznie realizować. Następnie wspólnie ustaliliśmy sprawiedliwy podział.

I tak Misiek zdecydował, że będzie: wynosił śmieci, wieszał pranie, szykował nam śniadania (oboje pracujemy zdalnie, więc nie było to trudne), czy mył dwa z trzech okien w naszym mieszkaniu oraz „mopował” podłogi. Dodatkowo ustaliliśmy zasadę, że gdy ja gotuję – on zmywa i na odwrót. Następnie przepisałam tę listę do Google Keep wraz ze szczegółami i udostępniłam mu do wglądu.

Efekty odczułam niemal od razu. Ale jest też z tej metody dodatkowa korzyść – każde z nas poczuło odpowiedzialność za swoje obowiązki i dbamy o to, żeby były realizowane na czas.

Jednocześnie jeśli któreś z nas jest zawalone większą ilością zadań – ta druga osoba przejmuje na chwilę i realizuje zadania tej pierwszej. Tak działa u nas kompromis. :)

Więc jeśli czujesz, że masz nadmiar domowych obowiązków – spróbuj tej metody. A jeśli i u Ciebie zadziała – koniecznie daj mi o tym znać. :)

Mój sposób na gruntowne podsumowanie roku

Rok 2020 na szczęście dobiega końca. Dziwny był… Myślę, że nie muszę tłumaczyć dlaczego. Z pewnością też to czujesz. Ale nie ma tego złego… Zawsze można znaleźć jakieś pozytywy w minionych miesiącach. 
Wystarczy zrobić jedną rzecz… Gruntowne podsumowanie.

Kiedy dokładnie przeanalizujesz swoje działania i wydarzenia z mijającego roku, być może okaże się, że jednak jest coś, za co możesz być wdzięczna i co możesz uznać za swój sukces.

Zastanawiasz się pewnie jak zrobić takie podsumowanie? Piszę o tym na blogu we wpisie „Jak zrobić gruntowne podsumowanie roku 2020 – mój sposób” => KLIK. To sprawdzona przeze mnie metoda, która pozwala mi spojrzeć z dalszej perspektywy na wszystkie aspekty mojego życia prywatnego i biznesowego. Zachęcam Cię, byś zaczęła również robić takie podsumowania i przetestowała moje wskazówki. Wierzę, że okażą się przydatne. 

Przygotowałam też mały bonus ze swojej strony. :) Znajdziesz o nim informację na końcu powyższego artykułu.

Zapanuj nad swoim budżetem

Jeśli nie znasz jeszcze Michała Szafrańskiego i jego bloga, to… powinnaś poznać. :) 

Michał już od wielu lat uczy Polaków jak zarządzać swoimi pieniędzmi. Pod tym linkiem znajdziesz natomiast jego aktualny arkusz do prowadzenia budżetu domowego. 

Jeśli czujesz, że pieniądze dziwnym sposobem przeciekają Ci przez palce i nie masz za bardzo nad nimi kontroli, a na Twoim koncie bankowym nie mam mowy o oszczędnościach, bo wszystko wydajesz – zacznij od planowania swojego budżetu domowego oraz od zapisywania swoich wydatków. 

A co ma budżet domowy do prowadzenia firmy? Ano bardzo dużo, bo jeśli będziesz poprawnie zarządzać przepływem pieniężnym na swoim koncie prywatnym, to i na firmowym zaczną pojawiać się rezerwy. 

Masz wspólne konto prywatne i firmowe? To pierwszym krokiem, jaki powinnaś zrobić, jest założenie osobnego konta firmowego. Serio. Bez tego będzie Ci trudno zapanować nad przepływami pieniężnymi. Wiem, co mówię.


#68: 08.01.2021 r. Poznaj trendy marketingowe w 2021 r.

Jak tam Twoja motywacja do działania? :) Podsumowanie roku zrobione? Cele na najbliższe miesiące określone? Pozytywne nastawienie jest? :D 

No, to bierzemy się do roboty! Bo ten rok myślę, że będzie przełomowy jeśli chodzi o rozwój pracy zdalnej w Polsce. Wydarzenia z ostatnich miesięcy spowodowały bardzo szybki rozwój rynku online. Mnóstwo firm przejedzie na tę formę pracy. Więc jeśli jeszcze się zastanawiasz nad tym, czy zostać wirtualną asystentką, to to jest ten moment. Bo za kilka-kilkanaście miesięcy może zrobić się tłoczno.

Więc czas zakasać rękawy i brać się do pracy. :) Nie ma co czekać w nieskończoność. Nowy Rok – nowe kierunki – nowe doświadczenia!

Zmotywowana? :) To zobacz, co dla Ciebie dzisiaj mam.

Pokaż klientom korzyści współpracy z Tobą

Myślę, że szukając informacji o wirtualnej asyście, przejrzałaś niejedną stronę wirtualnej asystentki (a jeśli tego nie zrobiłaś, to zachęcam Cię do tego gorąco). 

Wiele z nich ma ten sam przekaz – ich autorki uwalniają czas i pomagają zapracowanym przedsiębiorcom. Jak myślisz, czym będzie kierował się klient, gdy zobaczy 5 takich samych przekazów? Oczywiście ceną. 

A przecież nie o to chodzi, aby konkurować ceną. Pracując za niskie stawki, bardzo szybko dojdziesz do przekonania, że to orka na ugorze i wypalisz się szybciej niż zapałka. Jak tego uniknąć? 

Znajdź swoje wyróżniki, zastanów się, jakie korzyści możesz zaoferować klientowi, by zdecydował się na współpracę z Tobą, mimo że konkurencja ma niższe ceny. 

Wykonaj ćwiczenie, które przygotował Jacek Kłosiński – O TU i do dzieła. Pokaż światu, że jesteś wyjątkowa. 

Trendy w marketingu w 2021 roku 

Chyba nikt już nie łudzi się, że po tym co działo się w 2020 roku, wrócimy do „starej” normalności. Ta „nowa” zostanie już z nami na zawsze. I okazuje się, że kształtuje ona również trendy w marketingu. Zobacz, co pisze na ten temat Paweł Tkaczyk => KLIK

Wygląda na to, że szykują się nie lada zmiany w świecie biznesu online.

Jak pisać artykuły pod SEO

We wspomnianym powyżej artykule Paweł Tkaczyk przewiduje, że w związku ze zmianami w dotychczas stosowanym remarketingu, optymalizacja treści pod SEO nabierze ogromnego znaczenia i pozwoli wciąż docierać do nowych klientów. 

Warto zatem poznać zasady tworzenia treści zgodnych z wymaganiami SEO, aby dobrze się one pozycjonowały w wyszukiwarkach. Zachęcam Cię więc do przeczytania tego artykułu => KLIK.

Dowiesz się z niego, jak skonstruować dobry tekst, zgodny z zasadami SEO, który ma szansę spodobać się robotom Google’a.


#69: 15.01.2021 r. Chcesz zrobić dobre pierwsze wrażenie na kliencie?

No i mamy za oknem prawdziwą polską zimę. :) Nie, żebym się jakoś specjalnie cieszyła… Przyszło mi się modlić przy wyjeździe samochodem pod sporą ośnieżoną górkę próbując się wydostać wczoraj spod domu rodzinnego mojej Brzydszej Połówki. I gdyby nie magiczne pojawienie się pana drogowca, który nie dość, że podjazd odśnieżył, to jeszcze żwirem posypał, to pewnie bym tam stała jeszcze z tydzień :D 

Bo ja to jednak jestem zwierz ciepłolubny. W kocyk się zawinąć. Ciepłą herbatkę wypić. Popatrzeć na zimę zza okna. I nie wychodzić, póki śnieg nie stopnieje – to cała ja :D

Prowadzisz biznes – naucz się sprzedawać

Z czym kojarzy Ci się sprzedaż? Czy są to pozytywne skojarzenia, czy raczej negatywne? 

Prowadząc własny biznes musisz nauczyć się sprzedawać. Niezależnie od tego czy to lubisz, czy nie. Dlatego dziś chciałabym polecić Ci wywiad Dominika Juszczyka z Bartkiem Popielem, od którego wiele się nauczyłam w dziedzinie sprzedaży i marketingu. 

Dowiesz się z niego m.in.: 

  • dlaczego jeśli często dajesz coś od siebie, to zaczyna to do Ciebie wracać; 
  • co robić, żebyś nie czuła, że sprzedajesz, a robiła to naturalnie; 
  • dlaczego warto głośno mówić o tym, że prowadzisz biznes i chcesz, aby zarabiał; 
  • dlaczego nawiązanie relacji i zaufanie jest ważne, aby klient zdecydował się na Twoją ofertę; 
  • jak wyceniać stawkę za swoje usługi oraz 
  • o tym, że umiejętność sprzedaży nie jest wrodzona i można jej się nauczyć. :)

Posłuchaj lub przeczytaj wywiad tutaj => KLIK

Jak rozpocząć współpracę z klientem, żeby już na starcie zrobić wrażenie profesjonalistki?

Każda wirtualna asystentka, poważnie podchodząca do swojego zajęcia, chce być postrzegana jako profesjonalistka. Nie załatwi sprawy piękne zdjęcie z sesji biznesowej. 

O tym, jakie wrażenie zrobisz na kliencie, decyduje wiele czynników, a jednym z nich jest sprawne rozpoczęcie współpracy z pozyskanym klientem, czyli tzw. onboarding. 

Dowiedz się, dlaczego tak ważny jest ten proces, jakie są jego korzyści oraz jak go sprawnie przeprowadzić => KLIK

Optymalizacja reklam na Facebooku

Jeśli zajmujesz się ustawianiem reklam dla klientów lub promujesz własne usługi na Facebooku, z pewnością zainteresuje Cię nowe narzędzie jakim jest Multiple Text Optimization. 

Umożliwia ono tworzenie kilku wersji nagłówków, tekstu reklamy i opisów dla jednej reklamy multimedialnej, zarówno w przypadku reklam wideo, jak i reklam z pojedynczym obrazem.

Jak działa i czy warto z niego korzystać przeczytasz u Artura Jabłońskiego => KLIK


#70: 22.01.2021 r. Kończę ze swoim fanpagem!

Podjęłam w tym tygodniu jedną bardzo ważną dla mnie decyzję. Czy słuszną? Czas pokaże. Ale do rzeczy.

Prowadzę dla wirtualnych asystentek dwa kanały na Facebooku: 

Od dłuższego czasu chodziło mi po głowie, czy te dwa kanały, to nie za dużo? 

Z pomocą przyszły mi dziewczyny na grupie i jednogłośnie oświadczyły, że są za tym, żeby wszystkie materiały, które trafiają na fanpage były publikowane zamiast tego na grupie. I tak też mam zamiar zrobić. :) 

Od dnia dzisiejszego wszystkie posty z wartościowymi materiałami, w tym cykl z trudnymi słówkami i przydatnymi aplikacjami będą trafiały na grupę. Rezygnuję z prowadzenia fanpage AsystentkaLevelMaster! 

Jeśli więc tam jesteś, a nie ma Cię z nami na grupie, koniecznie do nas dołącz. Bo w tym roku będzie się sporo działo. :D 

Bullet journal – jak w nim planować?

Każda z nas ma swoje metody i narzędzia do planowania zadań, celów i innych ważnych rzeczy. Ja nieodmiennie wierna jestem Asanie. Nie korzystam z papierowych plannerów ani kalendarzy. Po prostu nie ma szans, żeby wszystkie moje pomysły się tam zmieściły :D Każda moja sprawa zawodowa i prywatna trafia prosto na Asanę. 

Ale tak jak wspomniałam, każda z nas jest inna. Być może Ty dopiero szukasz swojego sposobu lub narzędzia do planowania. Myślę, że z bullet journal’ami już się spotkałaś. Pewnie widziałaś na Inastagramie lub Pintereście zdjęcia kolorowych, ozdobionych rysunkami lub naklejkami notesów. 

Jeśli ciekawa jesteś jak planować w „bujo”, spróbuj i sprawdź, czy to coś dla Ciebie. Kilka rad znajdziesz na blogu Pani Swojego Czasu O TU. 

Jak dbać o listę mailingową 

Chciałabym Ci dziś polecić krótki, ale treściwy odcinek podcastu Marka Jankowskiego o tym, czy i w jaki sposób warto czyścić swoją listę mailingową. 

Jeśli nawet jako WA nie wysyłasz własnych mailingów, to ta wiedza przyda Ci się, jeśli obsługujesz listy mailingowe swoich klientów. 

Marek zdradza w nagraniu jedną ciekawą informację, o której dotychczas nie wiedziałam i obstawiam, że Ty też nie. :) Jaką? Kliknij i posłuchaj => KLIK

Najlepsze kampanie w social mediach w 2020 roku

Na koniec mam dla Ciebie zestawienie najlepszych kampanii w social mediach oraz największych wpadek w 2020 roku, tak dla rozluźnienia i inspiracji. ;)

Jedną z głośniejszych wpadek było polubienie przez papieża zdjęcia skąpo odzianej brazylijskiej modelki, Natalii Garibotto. Podobno jeden z pracowników opiekujących się profilem papieża zapomniał przełączyć się na swoje konto. 

Zatem, dziewczęta, uważajcie co i z jakiego konta lajkujecie, administrując profilami swoich klientów. :D


#71: 29.01.2021 r. Co jest dla Ciebie naprawdę ważne?

Są takie filmy, które mocno zapadają w pamięć. Wwiercają się w Twoją psychikę i zostają z Tobą na dłużej… Czasem nawet dłużej, niż byś tego chciała. Miałaś tak kiedyś?

Spędzając ostatnio samotnie wieczór, włączyłam sobie film„Kiedy się pojawiłaś (jest dostępny na Netflixie). Opowiada historię chłopca, który codziennie mierzy się ze swymi lękami, obawiając się, że zapadnie na nieuleczalną chorobę (mimo że jest zdrów jak ryba) oraz o dziewczynie… która umiera. Trafiają na siebie trochę przypadkiem i postanawiają wspólnie zrealizować cele z jej listy rzeczy do zrobienia przed śmiercią. No to pojechałam po bandzie z dołującym tematem, co? ;)

Wbrew pozorom film jest mega pozytywny, choć nie obejdzie się bez chwil wzruszenia i smutku. Ale ma też głębsze przesłanie i dlatego o nim napisałam. 

A przesłanie jest takie, że nigdy nie wiemy ile życia nam zostało. Robimy plany na kilka miesięcy czy nawet lat do przodu, zamiast skupić się na tym, co mamy „tu i teraz”. Nie doceniamy tego, co posiadamy, nie doceniamy ludzi, którzy nas otaczają, chciałybyśmy mieć więcej, zarabiać więcej, mieć fajniejszych znajomych. A nie zwracamy uwagi na to, co już mamy. Nie skupiamy się na teraźniejszości. 

Pędzimy za własnymi celami, zamiast nauczyć się cieszyć tym, co właśnie udaje nam się osiągnąć. I… zwlekamy w nieskończoność z planami, które chciałybyśmy zrealizować, ale się boimy. Albo zawsze mamy coś ważniejszego do zrobienia. Albo nie wiemy, od czego zacząć. I zamiast codziennie robić mały krok w kierunku, w którym chciałybyśmy pójść – stoimy w miejscu. Bo tak bezpieczniej, bo łatwiej, bo nie trzeba wychodzić ze strefy komfortu.

Wiem, że też tak masz. Bo i ja czasem tak mam. 

Moje pytanie brzmi: co masz zamiar z tym zrobić? :)

Nie musisz mi odpowiadać. Możesz odpowiedzieć sama sobie. Jesteś gotowa na to, żeby zacząć żyć „tu i teraz”? Czy potrzebujesz dodatkowego motywacyjnego kopa z mojej strony, żebyś wreszcie zaczęła działać jako wirtualna asystentka? ;) No, to jak będzie?

Jak stworzyć viral?

Prowadzenie kanałów w social mediach może być syzyfową pracą. Produkujesz się, wymyślasz wciąż nowe treści, tworzysz kolejne grafiki i… dostajesz lajki tylko od rodziny i znajomych. 

A gdyby tak wypuścić post, który słupki zasięgu wywali w kosmos, bo ludzie będę go sobie namiętnie udostępniać? To właśnie viral, inaczej treści wirusowe (kurcze, w obecnych czasach nie za dobrze to brzmi, co? ;)) 

Jak stworzyć taki viral? Przeczytaj artykuł od sprawny.marketing i sprawdź 8 elementów, które sprawią, że Twoje treści staną się viralem => CZYTAM

Jak doprowadzać do końca swoje projekty 

Chciałam dziś polecić Ci świetny odcinek podcastu Dominika Juszczyka o tym jak skutecznie realizować swoje projekty, opierając się między innymi o metodologię Getting Things Done. 

Sama od 3 lat korzystam z tych metod i uważam, że są bardzo skuteczne. Dominik podaje sporo przykładów ich wykorzystania. Jeśli masz problem z kończeniem zaczętych projektów, to koniecznie przesłuchaj ten materiał => KLIK.

Jak budować zasięgi na Instagramie

Instagram to dla Ciebie jeszcze nieodkryty ląd? A może do tej pory służył Ci on jedynie do wrzucania prywatnych zdjęć? Nie znasz skutecznych sposobów jak zatrzymać użytkowników na swoim profilu? Chciałabyś zaangażować swoich obserwatorów do zostawiania komentarzy? Nie wiesz co wpisać w swoje BIO, żeby użytkownicy wiedzieli kim jesteś?

Jeśli rozważasz prowadzenie w tym kanale komunikacji biznesowej ze swoimi potencjalnymi klientami, koniecznie przeczytaj artykuł Marty Idczak, o tym jak skutecznie działać na Instagramie => KLIK

Powiązane Wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *