Wolisz planować, snuć marzenia, ustalać sobie cele, czy robić podsumowania swoich dotychczasowych osiągnięć? Początek Nowego Roku to taki magiczny moment, kiedy w naszej głowie nie ma żadnych ograniczeń. Wszystko jest możliwe. Robimy sobie listy tego, co chcemy osiągnąć w przeciągu najbliższych kilkunastu miesięcy i mamy silne postanowienie, że „Tak! W tym roku zrealizuję wszystko na swojej liście celów!”. Zawsze to, co nowe ekscytuje nas bardziej. A potem przychodzi rzeczywistość i już nie jest tak kolorowo. ;)
W tym wpisie przedstawię wybrane metodyki zarządzania całymi projektami, czyli szersze podejście zwinne. Będzie trochę teorii. Porównamy również metodyki zwinne z klasycznymi i zastanowimy się, jak dopasować metodykę do projektu.
„Okiem klienta na pracę WA” to cykl wywiadów z przedsiębiorcami, którzy współpracują lub mieli okazję współpracować z WA. Tym razem moim rozmówcą jest Piotr Dul, z którym współpracuję od stycznia 2020 roku, zarówno w zakresie firmowych tematów, jak i prywatnych.
W poprzednich wpisach Magda – zdalna Project Managerka – omówiła najpopularniejsze zwinne sposoby prowadzenia zespołów i organizacji pracy – Scrum i kanban (tablice kanbanowe). Mając taką wiedzę można się zastanawiać nad wdrożeniem któregoś z nich w swojej pracy. Dziś zastanowimy się jak wybrać właściwe dla nas zwinne podejście.
Nie jest ważne, co o nas mówią. Ważne, żeby o nas mówili. A jak powszechnie wiadomo, na szybki wzrost obecności marki w sieci najlepszy jest głośny kryzys w social mediach. Dlatego dzisiaj opowiem Ci, jak skutecznie sprawić, by huczał o Tobie cały Internet.
W poprzednich wpisach poznaliśmy podstawy filozofii Agile oraz zastosowanie tablicy kanban. Dziś Magda przybliży Wam metodykę Scrum.
Dziś początkująca wirtualna asystentka ma dostęp do e-booków, książek, kursów, grup branżowych czy blogów. Może z nich czerpać wiedzę i zdobywać umiejętności niezbędne do zdalnego wspierania przedsiębiorców. Znajdziesz mnóstwo informacji jak zacząć działać, jakie cechy powinna mieć wirtualna asystentka i jak szukać klientów. Ale o tym, jak sprawnie rozpocząć współpracę z pozyskanym już klientem jeszcze chyba nikt nie mówił. A przecież początek współpracy może rzutować na dalsze jej etapy.
Tyle się mówi o harmonogramach publikacji – że warto je mieć, że ułatwiają pracę, że pozwalają zorganizować sobie twórczość. Ale jak się je tworzy? Czy to jakaś wiedza tajemna?
Tablice kanbanowe świetnie sprawdzają się w pracy wirtualnych asystentek jako organizacja pracy, ale też, przy odpowiednim skonfigurowaniu, miejsce do współpracy z klientem. Aby pokazać jak łatwo zacząć pracę z taką tablicą wykorzystamy aplikację Trello.
Gdy zdajemy sobie sprawę, że potrzebujemy jakoś zorganizować nasze projekty i zaczynamy szukać rozwiązania, zazwyczaj natrafiamy na zwroty jak Agile, Kanban czy Scrum. To bardzo popularne w dzisiejszych czasach pojęcia dla każdego, kto miał styczność z tematyką zarządzania projektami i organizacją pracy. Czym zatem jest „zarządzanie zwinne” i czy warto to robić? Postaram się dzisiaj to wyjaśnić.